NULL ענישה מקילה לעוזרת בית בעלת עבר פלילי בעבירות רכוש שגנבה תכשיטים ומחשב מבית מעסיקיה
ענישה מקילה לעוזרת בית בעלת עבר פלילי בעבירות רכוש שגנבה תכשיטים ומחשב מבית מעסיקיה

הנאשמת, אם חד הורית לשני קטינים, הורשעה על פי הודאתה בעובדות כתב האישום המתוקן בעבירה של גניבה בידי עובד. על פי עובדות כתב האישום המתוקן, במהלך החודשים מרץ עד ספטמבר 2019, גנבה הנאשמת שעבדה כעוזרת בית בביתם של המתלוננים, תכשיטים שונים וטבעת יהלום אותה השיבה למתלוננת לאחר שזו גילתה את דבר הגניבה וכן מחשב נייד שאותו השיבה במסגרת חקירתה במשטרה. את העבירה הנוכחית עברה הנאשמת כשהיא נתונה בהליך טיפולי במסגרת צו מבחן.

שירות המבחן ציין כי הנאשמת מוכרת לו מחקירות קודמות בעבירות רכוש שנערכו בעניינה בין השנים 2016 ו-2018 ובתיק שם בין היתר ניתן צו מבחן, פיצוי ומאסר על תנאי . עוד צויין כי הנאשמת שמטפלת כיום בקשישים, טענה כי גנבה בשל מצוקה כלכלית בה היתה נתונה וירידה במצב הרוח. נוכח החשש למצבה הנפשי הומלץ על העמדה בצו מבחן והארכת עונש המאסר על תנאי הגם שלא ניתן להאריך בשנית את המאסר המותנה, אך לאחר שכשלו ניסיונות רבים ליצור קשר עם הנאשמת על מנת לשלבה בהליך טיפול פרטני במסגרת מרפאה לבריאות הנפש, חזר בו שירות המבחן מהמלצתו.

ב"כ המאשימה הפנה לאמור בתסקיר שירות המבחן וטען כי הנאשמת סיגלה לעצמה דפוס התמודדות של גניבה כאמצעי להחזיר שליטה בחייה. באשר לעונש עתרה המאשימה לעונש של 6 חודשי עבודות שירות, הפעלת עונש של מאסר על תנאי חב הפעלה בתיק זה במצטבר לעונש וכן מאסר על תנאי, פיצוי קורבנות העבירה, קנס כספי משמעותי ופיצוי לקורבנות.

הסניגורית טענה שכתב האישום תוקן באופן משמעותי כך שצויינו חפצים שהושבו לבעליהם ושווי הרכוש נמחק. כמו כן נטען שחלף זמן ניכר מאז בוצעה העבירה ומאז לא נפתחו תיקים נוספים וכי בשנת 2020 עברה הנאשמת תאונת דרכים ומאז היא מוכרת כנכה על ידי המל"ל.

באשר לעונשה של הנאשמת נתנה השופטת סימי פלג קימלוב משקל להודאת הנאשמת ולנסיבותיה האישיות כמי שמגדלת לבדה את ילדיה הקטינים. יחד עם זאת המדובר במי שמחזיקה בעבר פלילי בעבירות דומות ולחובתה עונש של מאסר על תנאי חב הפעלה בתיק זה, וחרף הקלות משמעותיות בענישתה בעבר, לא הורתעה והיא חוזרת ומבצעת עבירות דומות.

באשר לאופן הפעלת המאסר המותנה שלחובת הנאשמת מצאה השופטת כי יש מקום לחרוג מן הכלל הקבוע בסעיף 58 לחוק העונשין וזאת בשל נסיבותיה האישיות, והורתה על הפעלת עונש המאסר המותנה בחלקו במצטבר.

במכלול השיקולים לקולא ולחומרא נידונה הנאשמת לחודשיים עבודות שירות, הפעלת המאסר המותנה בן 3 חודשים באופן ששני חודשים ירוצו במצטבר (סך הכל 4 חודשי עבודות שירות) ומאסר על תנאי. בנסיבותיה של הנאשמת ולאחר שהרכוש הושב לבעליו נמנעה השופטת מהטלת קנס כספי או פיצוי כספי במקרה זה.

 

 

 

 

 

להורדת הקובץ לחץ כאן 2024-04-30T12:14:28+03:00

עבור למעלה