NULL נהג שלחובתו 83 הרשעות בתעבורה נידון לעבודות שירות בגין נהיגה פוחזת וניסיון הימלטות משוטרים
נהג שלחובתו 83 הרשעות בתעבורה נידון לעבודות שירות בגין נהיגה פוחזת וניסיון הימלטות משוטרים

השופט: יריב בן דוד
לנאשם: עו"ד שפיק אבו האני

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות של נהיגה פוחזת והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. על פי עובדות כתב האישום המתוקן, ביום 10.6.23 הבחין השוטר אנדריי בכך שהנאשם משתמש במכשיר טלפון נייד  בעת שהוא נוהג ברכבו והורה לו לעצור בצד הדרך. לאחר דין ודברים בין השניים, נכנס הנאשם לרכבו והחל להימלט מהמקום. במסגרת המרדף אחריו נהג הנאשם במהירות גבוהה לכיוון פאתי היישוב לקיה, בעוד השוטר אליעזר דולק אחריו במהירות של כ-130 קמ"ש, עד שלבסוף עצר את רכבו בשול הדרך.

שירות המבחן קבע כי קיימת רמת סיכון להישנות עוברת חוק בתחום התעבורה והאלימות, אך היא תלך ותפחת בהמשך עם שילובו של הנאשם בקבוצת "אור ירוק" וזאת בהמשך לשיתוף הפעולה שלו עם שירות המבחן עד כה. הומלץ על עונש בדמות של"צ וצו מבחן זאת על מנת שלא לפגוע ברצף התעסוקתי של הנאשם, להביא להתדרדרות במצבו הרגשי ולקטוע את ההליך הטיפולי שיקומי בו החל.

ב"כ המאשימה הפנתה לעברו הפלילי הכולל  3 הרשעות אשר התיישנו ול-83 הרשעות תעבורה שלא היה בהן כדי להרתיעו. הסניגור טען כי מרשו לא ביקש להימלט מאימת הדין שהרי עצר את רכבו בהוראת השוטר והזדהה בפניו אלא שהגורם לבריחתו מהמקום היה ויכוח סתמי עם השוטר אשר הסלים והסתיים בנסיעתו מהמקום.

השופט קבע כי מדובר בעבירה ספונטנית שאינה מתוכננת מראש ואין סיבה של ממש לביצועה זולת תחושה של הנאשם כי השוטרים לא הקפידו בכבודו ולכן התנהג באופן אימפולסיבי מתריס ומסכן כנגד נציגי שלטון החוק בשטח. עוד נקבע כי בסופו של יום לא נגרם נזק – לא לשוטרים, לא למשתמשי הדרך וגם לא לנאשם עצמו. ברם, פוטנציאל הנזק לא מבוטל והמדובר במי שלחובתו עבר תעבורתי מכביד מאוד של לא פחות מ-83 הרשעות(!) מתוכן – 53 הרשעות החל משנת 2020.

נוכח האמור נידון הנאשם לעונש של 9 חודשי עבודות שירות, צו מבחן, מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 5,000 ₪, פסילת רישיון נהיגה למשך שנה ופסילה על תנאי.

 

ת"פ (השלום – באר-שבע) 34001-06-23 מ"י נ' אבו עאיש, ניתן ביום 4.4.2024

להורדת הקובץ לחץ כאן 2024-04-14T06:51:30+03:00

עבור למעלה