NULL נאשם שיידה אבן לעבר שוטרים במהלך התפרעות במסגד על רקע הטבח ב-7 לאוקטובר נידון ל-10 חודשי מאסר בפועל  
נאשם שיידה אבן לעבר שוטרים במהלך התפרעות במסגד על רקע הטבח ב-7 לאוקטובר נידון ל-10 חודשי מאסר בפועל  

השופט:  ארנון איתן
לנאשם: עו"ד חמזה קוטינה

עקב מעשי הטרור האכזריים והרצחניים שביצעו מחבלי חמאס ביום 7.10.23 וחטיפתם של חיילות, חיילים ואזרחים ביניהם גברים, נשים, קשישים ילדים ופעוטות, התעורר חשש להסלמה בגזרות שונות לרבות באזור יהודה ושומרון בתוך ישראל ונסגרו מסגדי תפילה בימי שישי במועדים המתוארים בכתב האישום. על פי הנטען, ביום 15.12.23 החל משעות הבוקר השתתפו עשרות מתפרעים וביניהם הנאשם, בן ה-19, בהתפרעות במסגרת תפילות יום השישי בשכונת ואדי אל ג'וז. למקום הגיעו כוחות משטרה נוספים במטרה להשליט סדר במקום, המתפרעים יידו לעבר הכוחות אבנים וקרשים כמו כן במהלך ההתפרעות קראו לעבר הכוחות "בני זונות אנחנו נהרוג אתכם" ו-"בני זונות נעשה לכם מה שעשינו בעזה". במהלך המתואר, הרים הנאשם אבן אחת והשליכה לעבר השוטרים ממרחק של כ-60 מטרים. בשל מעשיו הורשע הנאשם, על פי הודאתו בעבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו בנסיבות מחמירות והתפרעות.

המאשימה שהפנתה לפוטנציאל הנזק הגלום במעשים ולמועד בו בוצעו העבירות ביקשה להטיל על הנאשם 15 חודשי מאסר בפועל לצד ענישה נלווית.

ב"כ הנאשם שהפנה לגילו הצעיר של מרשו ולתוכנו החיובי של תסקיר המבחן, ציין כי המדובר במי שנגרר אחר ההמון ללא תכנון מראש. הודגש כי על נאשם אחר במסגרת אותה פרשה נגזרו 15 חודשים במסגרת הסדר טעון סגור, על אף שחלקו היה משמעותי יותר, שכן הוא היה רעול פנים באירוע, זרק שתי אבנים ולחובתו רישום פלילי שכלל מאסר על תנאי למשך 3 חודשים להפעלה.

בשים לב למועד בו בוצעו העבירות ומאידך לעובדה שיוחסה לנאשם עבירה מופחתת של הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות לצד התפרעות, קבע השופט ארנון איתן כי מחם העונש ינוע מ-10 חודשים ועד 20 חודשי מאסר בפועל לצד ענישה נלווית.

נוכח התרשמות שירות המבחן כי רמת הסיכון להישנות מעורבות אלימה הינו נמוך וכי הנאשם חווה את ההליכים המשפטיים כמטלטלים ומציבי גבול, גזר השופט על הנאשם 10 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 2,000 ₪.

 

ת"פ (השלום – ירושלים) 27083-01-24 מ"י נ' חמיס, ניתן ביום 6.10.2024

 

 

גמר חתימה טובה וצום קל

להורדת הקובץ לחץ כאן 2024-10-13T04:16:18+03:00
עבור למעלה